ZÁJEZDY 2010

Aktuality
Zájezdy 2010

Zájezdy 2010

9.11.2009

Již byl zahájen prodej pobytových i poznávacích zájezdů na sezónu 2010. Využijte slev za včasný nákup!!!!

DOVOLENÁ V PRVNÍ MINUTĚ 

Už přemýšlíte, kam se vydáte letos v létě na dovolenou? Pro někoho je možná brzy, pro jiného nikoliv. Vězte ale, že období výhodných cen začíná právě nyní - začíná hlavní období prodeje zájezdů first minute.

 
Po loňské špatné krizové sezoně se letos snaží cestovní kanceláře podpořit co nejvyšší prodej zájezdů již na first minute celou řadou nových pobídek. Podle Tomia Okamury, viceprezidenta a mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) například nabízí až 3 děti zdarma, nízké zálohy na rezervaci zájezdu, hodnotný dárek, slevy pro seniory, nově zvýšená věková hranice pro dítě zdarma (někdy až do 18 let), slevy z katalogové ceny až 15%, polopenzi zdarma, transfer na letiště v ČR zdarma, fakultativní výlet zdarma apod.

V uplynulé sezoně bylo prodáno formou first minute téměř 40% všech letních zájezdů, což znamená, že se formou first minute uplynulou sezonu prodalo téměř 800 tis. zájezdů. Důvodem obrovské snahy cestovních kanceláří v tomto období je nutnost od začátku prodat základní množství zájezdů tak, aby pak měli větší jistotu a klid, že nasmlouvané kapacity v letních letoviscích a charterových letech naplní a nemusí se tak strachovat o zbytek sezóny.

Pro koho je „first minute“?

Koupě zájezdu v rámci nabídky first minute se rozhodně nedá doporučit úplně každému. Rozhodující je, zda dokážete fixovat termín své dovolené s předstihem. Potom je pro vás first minute jednoznačně výhodný. Pokud si nedokážete často i několik měsíců dopředu stanovit tento termín, pak jste odkázáni na klasický prodej zájezdů za standardní ceny, popř využít akční nabídky last minute.

Nabídka zájezdů first minute trvá přibližně do března. Od dubna již začíná běžný prodej zájezdů za standardní ceny. Přibližně 3 týdny před datem odjezdu zájezdů pak začíná prodej zbylých zájezdů na tzv. last minute. Důvodem zájmu o first minute jsou především vyšší nároky českých občanů, chtějí tak mít větší jistotu, že si vyberou tu nejlepší dovolenou zároveň za výhodnou cenu se slevou.

First minute má zásadní výhody

Především se to týká konečné ceny zájezdu. Cestovní kancelář vám na včasně zakoupený zájezd poskytne slevu v průměru 10%. Další velkou výhodou je, že si (na rozdíl od last minute) vybíráte z kompletní nabídky cestovní kanceláře. V případě last minute jste odkázáni na již do určité míry omezenou nabídku. To je dáno tím, že si dovolenou vybíráte už z posledních neprodaných kapacit. Pokud jste při výběru dovolené nároční, musíte pak spoléhat hlavně na štěstí.

Jsou tu ale i další výhody first minute. Existují některé cestovní kanceláře, kterým stačí dát zálohu pouze 1 000 Kč na rezervaci first minute. Dříve to bylo minimálně 30% z ceny zájezdu, takže člověk byl tímto trochu blokován. Pokud se nakonec rozhodnete jet někam jinam, není už takový problém původní zájezd zrušit a obětovat tak zmíněnou přijatelnou zálohu. „Nejnižší záloha činí 990 Kč nebo 1000 Kč a jsou to například CK Fischer, CK Blue Style apod.“, uvedl Tomio Okamura.

Již zaplacený zájezd může být nakonec dražší

Nejen dovolená pořízená v rámci nabídky first minute může mít v krajním případě i určitá úskalí. Cestovní kancelář vám může za určitých okolností zdražit objednaný i již zaplacený zájezd. Je třeba ale zdůraznit, že se jedná o nepravděpodobnou situaci. Nicméně ta možnost tu je.

Podle zákona je cestovním kancelářím umožněno jednostranně zvýšit cenu zájezdu, kterou si dohodla s klientem v cestovní smlouvě. Základním předpokladem je ovšem skutečnost, že v cestovní smlouvě bude tato možnost mezi smluvními stranami výslovně dohodnuta s tím, že v cestovní smlouvě musí být zároveň přesně stanoven způsob výpočtu zvýšení ceny. Současně však cena zájezdu uvedená v cestovní smlouvě nesmí být jednostranně zvýšena během 20 dnů před zahájením zájezdu.

Protože je dovolená objednána často několik měsíců dopředu, poplatky zahrnuté do výsledné ceny se mohou za tu dobu někdy i dramaticky změnit. Dodatečné zdražení může cestovní kancelář uplatnit pouze v případě nastane-li zvýšení:

- ceny za dopravu včetně cen pohonných hmot,

- plateb spojených s dopravou, např. letištních a přístavních poplatků, které jsou zahrnuty v ceně zájezdu nebo

 

- směnného kurzu české koruny použitého pro stanovení ceny zájezdu v průměru o více než 10%.

 

Autor: Finance.cz

 

DOVOLENÁ PŘES INTERNET

Moderní trend nakupování přes internet proniká snad do každé oblasti lidského počínání. Důvody asi není potřeba moc rozvádět. Zkrátka jde o to, že takto člověk ušetří čas, někdy i peníze a představuje to pro něj více pohodlí nejen při srovnávání více nabídek. Dnes už se tak dá pohodlně pořídit zájezd objednávkou online přes internetovou stránku, aniž by jste museli někam chodit.

Prodej zájezdů přes internet zaznamenal v loňském roce nárůst. Prostřednictvím internetu se takto prodal již každý čtvrtý zájezd v České republice. Stále však v tomto ohledu zaostáváme za státy západní Evropy, kde se přes internet prodává 35% všech zájezdů a v USA dokonce 40%.

Kam na dovolenou

V letošním roce budou, stejně jako vloni, nejpopulárnějšími dovolenkovými destinacemi českých občanů Chorvatsko, Slovensko, Itálie, Řecko, Egypt, Španělsko, Tunisko, Rakousko, Francie, Bulharsko a Turecko.

Stejně jako v uplynulých letech stráví také letos přibližně polovina Čechů svoji zahraniční dovolenou v jedné ze čtyřech hlavních destinací : v Chorvatsku, na Slovensku, v Itálii nebo v Řecku.

Přibližně do března trvá nabídka zájezdů first minute. Od dubna již začíná běžný prodej zájezdů za standardní ceny. Přibližně 3 týdny před datem odjezdu zájezdů pak začíná prodej zbylých zájezdů na tzv. last minute, kdy mohou slevy dosahovat až 20% z původní ceny. Nevýhodou last minute je ovšem omezená nabídka zájezdů, nejlepší či nejvhodnější zájezdy jsou již v drtivé většině dávno vyprodány.

Autor: Finance.cz